A gyermekagykontroll - tanfolyamok tematikája

Tanfolyam időtartama: 2 nap, 9:00-16:00, hétvégenként.
(Iskolai szünetekben hétköznap is. (őszi, tavaszi, nyári szünetekben)

A tanfolyam célcsoportja: 7-11 éves korosztály 9-14 éves korosztály

Az agykontroll tanfolyamokon elhangzó témákat játékos formában, mozgással, mesékkel dolgozzuk fel a gyerekek nyelvén.

1. nap 9:00 – 16:00

Ismerkedés, bemutatkozás (játékokkal)
Mese az agykontrollról - Bevezetés – ismerkedjünk meg az agyunkkal! Beszélgetünk arról, mi mindent tudnak az agyról

Gondolat-nagytakarítás
Megbeszéljük, mit tehetünk a negatív gondolatokkal, pozitívvá alakításukat elvégezzük a gyakorlatban is.

Mi az a stressz, miért káros és mit tehetünk ellene?
A stressz gátlóan hat ránk, nem tudjuk az agyunkat megfelelően használni hatására. Megvizsgáljuk testi tüneteit és hatását a gondolkodásunkra egyaránt.

Megismerkedés a relaxációval
Megtanulunk relaxálni. Pontosan, lépésről lépésre sajátítjuk el a testi és lelki lazítás módját. Megbeszéljük, mennyire fontos, hogy testünket és lelkünket is ilyen módon pihentessük legalább 10-15 percig naponta.

Ebédszünet – kb. 30-45 perc

Képzeletbeli képernyő - használd a fantáziád!
A gyerekekkel itt pontosítjuk, hogy agyunk jobb és bal agyféltekére bontható, amelyeknek más-más feladata, szerepe van. Megbeszéljük és gyakoroljuk, ha együtt használjuk őket, az olyan lehetőséget biztosít számukra, amelyet életük számos területén tudnak hasznosítani.

Memóriafogas – mely fejleszti a memóriát és az emlékezőképességet
Egy egyszerű, vizualizációs, képzettársításos gyakorlat segítségével megtanulunk korábban megtanulhatatlanul hosszú felsorolásokat is játékosan memorizálni. Nagy hasznát vehetjük mind az iskolában, mind a hétköznapokban.

Gondolati képek, vizualizáció, programozás
Amit programozunk, azt agyunk végrehajtja ugyanúgy, mint ahogyan a számítógép is teljesíti a betáplált programot.

Alvás- és ébredéskontroll: aludj jobban és ébredj kipihentebben!
Az alvás fogalmáról és fontosságáról beszélünk. Szó esik arról, ki, miért nem tud elaludni, végül megtanuljuk, milyen technika segítségével tudunk ezen javítani. Tudjuk, hogy mennyire kellemetlen, ha valami vagy valaki ébreszt fel reggel, hiszen ez stresszel jár. Sokkal jobb pihenten, frissen, magunktól ébredni. Az ember képes erre saját biológiai órája segítségével a megfelelő programozás segítségével.

Napi ritmus kialakítása - fontossága gyerekeknél
Ha van egy napi rutinunk akkor az egész testünk és agyunk is sokkal jobban tud teljesíteni, sokkal kiegyensúlyozottabb, hiszen ő maga is ritmusosan működik. Tudatos programozással ezt is tudjuk irányítani.

Technika a fejfájás, hasfájás, és egyéb fájdalmak csillapítására
Mi okozhatja a fej- és hasfájást? Mikor szokott jelentkezni a fájdalom? Beszélgetünk a legerősebb fájdalomcsillapító hormonról, amelyet az agy termel, illetve arról, hogyan tudunk testünk energiáját felhasználva gyógyítani, fájdalmat és akár vérzést is csillapítani elsősegély jelleggel (FONTOS! az orvosi kezelés mellett, sohasem helyett).

2. nap 9:00 – 15:30

Háromujj-technika - miért jó, ha alfában tudunk pihenni?
Alfában pihenni jó! Milyen helyzetekben lenne jó használni agyunk zseniműködését? Beszélgetünk a kiváltó mechanizmusokról, jelzésekről, amelyeket agyunk azonnal tud értelmezni. Létezik ilyen jelzés, amely azonnal kiválthatja agyunk zseniális működését: ez a háromujj-technika.

Háromujj-technika - a koncentráció növelése a tanulásban
Megbeszéljük, miért fontos a tanulás. Hamarosan megértik, hogy nem csak az iskolában tanulunk – hanem egész életünkben a kíváncsiságunk visz minket előbbre és tesz sikeresebbé. Megkeressük, összegyűjtjük, ki miben zseni, miben tehetséges. Az ezzel kapcsolatos negatív gondolatokat kitöröljük. Használjuk a pozitív gondolatokat, bármikor, amikor lehetőségünk van rá, magunkban pozitív állításokat mondunk javuló képességeinkkel, tanulási kedvünkkel kapcsolatban. Beszélgetünk az elmetérképről – egy rajzos, színes vázlatról, mely kiemeli a vizualizáció fontosságát a tanulásban. Segítségével gyorsabban és eredményesebben megy a tanulás.

Háromujj-technika – ötletbank: hogyan lehet gyorsabban, könnyebben tanulni
Ötleteket adunk a gyerekeknek, milyen tényezők és módszerek alkalmazásával tudják könnyebben elsajátítani a tananyagot.

Elmetükre-technika - problémák kezelése a pozitív gondolkodás segítségével
Rávezetjük a gyerekeket a valódi vágyak, célok felismerésére. Megtanuljuk ezeket a vágyakat programozni. Felismerjük és tudatosítjuk nekünk miben kellene változnunk és hogyan tehetünk érte.

Ebédszünet – kb. 30-45 perc

Szokáskontroll - hogyan tudsz leszokni a káros szokásaidról
Megtanuljuk, hogyan tudunk a rossz szokásainkról agyunk helyes irányításával, programozásával leszokni. Kiemeljük a hit, a vágy és az elvárás szerepét is ezekben a technikákban.

Titkos üzenet, álom - a tudatalatti hatalma és használata
Szó esik a megérzésekről, álmokról. Beszélgetünk arról, hogy képesek vagyunk agyunkkal másoknak üzenni.

Titkos kuckó kialakulása
Ebben a blokkban teremtenek a gyerekek maguknak gondolatban egy olyan képzeletbeli kuckót, ahol biztonságban érzik magukat, ahol az addig tanult összes agykontrollos technikát alkalmazni tudják. Ez egy mélyebb relaxációs szint.

Megbeszéljük, milyen agykontrollos technikákkal szeretnék céljaikat, vágyaikat elérni, mire fogják agykontrollos tudásukat felhasználni.

A tanfolyam végén a gyerekek fényképes igazolványt kapnak, amellyel később kedvezményes áron vehetnek részt a felnőtt-tanfolyamon, illetve akár meg is ismételhetik a gyermekagykontroll tanfolyamot szintén kedvezményesebb áron.

Búcsúzás, lezárás